Cik aDIk BerKAtA - KatA...


OleH kerana aku hanya dua beradik..Aku memang dipanggil ADIk di dalam keluarga...Sampai sekarang, bila dapat anak buah pun...cumanya,nama ku ditukar sebagai " CIK AdIK " ...

Tuesday, November 30, 2010

                  C.I.N.T.A!!   Aper mkna CINTA?? Ramai org bilang..CINTA itu buta...tak mgenal paras rupa..darjat n harta...Tapi..sampai bila CINTA itu kekal dlm diri kita?? sstgah org..sgt bahgia dgn CINTA yg mereka miliki..n sstgh org berduka bila CINTA mereka berakhir..

                   Pd org yg bru mngenal CINTA n merasai kehadiran CINTA..tentu nye merasa sgt bahagia..org kata,ibarat "Dunia Ini Ana Yg Punya.." sering ternanti2 akn org yg diCINTAI dtg menemui nya..kawan2??huh,jgn harap la nk lepak bersama lg..semuanya diluangkan masa bersama dgn org yg di CINTAI..( bkn semua yer )

                   Tpi,bgaimana dgn org yg Bersedih krana CINTA..??krana sakit hati..kata2 kesat diberikan..n pling teruk..bler CINTA tiada..musnahlah sgala nya..trus mbuat cubaan MEMBUNUH DIRI..!! Ya Allah,minta dijauhkan.."SEsungguhnya..MEMBUNUH DIRI MEMBAWA KITA JALAN KE NERAKA"
                 
                   Aper perlu kita lakukan utk mngekalkn CINTA di hati..??sdah puas ku usir byangan si dia..mgapa dia jga yg dtg??adakah dia bnar2 jdohku??atau skadar khayalan smata2??mngapa dia jgak yg aku rindukan??Ya ALLAH..kuatkan Smngatku...

                  CINTA PERTAMA..Sedar tak??Hati nie terluka kerana diri mu..Mengapa kmu mberi harapan sdangkn kmu tak niat dgn sbtulnya?Mngapa kasih yg kau pohon dari ku,kau sia2 kan??Mengapa kau memungkiri janji.??Apa yg mbuatkan kau berubah hati,lantas menyakiti hati ku??

                    Datang CINTA KEDUA..mberi salam.menemani aku di kala malam..tapi..hati ku kaku..salam yg diberi,ku jwab dgn separuh ikhlas..tak terusik dgn khadiran nya..slalu mperolok2 kn dia..KejaMkah aku mbuat nya shingga bgtu krana CINTA pertama??

                    Maafkan aku CINTA KEDUA..aku tak mampu membuka hati ku pd mu..aku masih teringat peristiwa lama..aku mmg mmerlukn sseorg utk aku sygi n disygi..tpi aku msih takut utk jatuh cinta kali kedua..sakit yg aku trima,bkn sakit luaran..tpi sakit dalaman gara2 CINTA PERTAMA..PERGILAH..jgn mngharapkan ape2 dari ku..

                    Selang bberapa hari..CINTA KEDUA diam menyepi kn diri..aku terasa 'kelainan' di mlm itu..aku tertnya2..mengapa kau diam tanpa berita..?adakah kau berkecil hati dgn diri ku?adakah kau marah??BUNTU..tiada jawapan..di saat itu, aku sedar yg aku memerlukan diri mu..tpi aku tahu..aku sdah terlambat...CINTA KEDUA telah pergi mninggalkn aku.. =(

No comments:

Post a Comment